Fiyatı en çok artan ve azalan ürünler belli oldu
İTO’nun İstanbul Ücretli Kazanç Endeksi’nde yer aldı. 242 ürün147 ürünün perakende fiyatı artarken, 17 ürünün fiyatı düşerken, 78 ürünün fiyatı değişmedi.
Fiyatı en çok artan ürün
Ekim ayında giyim harcamaları kümesinin erkek giyim harcamaları alt kümesinde yer alan pardesü yüzde 83,90 ile fiyatı en çok artan ürün oldu.
Fiyatları artan diğer eserlerden bazıları ise; Kadınların giyim harcamaları alt kümesinde yüzde 75,89 ile kazak, yüzde 67,10 ile kabanlar, yüzde 64,69 ile kabanlar yer alırken; Erkek giyim harcamalarının yüzde 46,66’sını kabanlar, kadınların giyim harcamalarının ise yüzde 40,17’sini ayakkabı oluşturdu.
Taze fasulye fiyatı yüzde 27,96 azaldı
Gıda harcamalarının taze ve kurutulmuş sebze-meyve alt grubunda yer alan taze fasulye fiyatı 2023 yılı Ekim ayında yüzde 27,96 oranında azalarak fiyatı en çok düşen ürün oldu.
Fiyatları düşen diğer işler ise; Şehirlerarası otobüs bileti fiyatı yüzde 19,03 ile ulaşım ve iletişim harcamaları kümesinden, ıspanak yüzde 14,29 ile gıda harcamaları kümesinden, limon yüzde 7,97, lahana yüzde 6,82 ile, marul salatası yüzde 6,37 ile ve maç giriş bileti fiyatı yüzde 6,32 ile yüzde 6,32 ile kültür, eğitim ve eğlence harcamaları kümesi. olmuş.